Opettaja esittelee ideakuvia soveltuvista tekniikoista ja materiaaleista, taide- ja luontokuvia väri- ja pintasommitteluun. Käydään myös yhteisesti läpi tekstiilien koko elinkaarta, jotta oppilaan on mahdollista ymmärtää, miksi tekstiilien kierrättäminen on tärkeää (metataso).
Materiaalit ja yhteistyökumppanit
Tavoitteena on, että koko työ on tehty kierrätysmateriaaleista ja kustannukset koostuvat vain esim. ompelulangasta ja kirpputorilta otettavasta materiaalista. Materiaaleina käytettyjä tekstiilejä, trikoovaatteita ja puuvillakankaisia tekstiilejä. Oppilaat kysyvät materiaaleja ensisijaisesti kodeistaan ja lisäksi opettaja käy tarvittaessa hakemassa materiaaleja kierrätyskeskuksissa. Mattopohjaa kysytään messuilta. Yrityksistä (esim. Hese) voi kysellä promo- /teemaviikko t-paitoja. Spiraalimaton nyörinä testataan venymätöntä kangassuikaletta.
Materiaalit ja yhteistyökumppanit
Tavoitteena on, että koko työ on tehty kierrätysmateriaaleista ja kustannukset koostuvat vain esim. ompelulangasta ja kirpputorilta otettavasta materiaalista. Materiaaleina käytettyjä tekstiilejä, trikoovaatteita ja puuvillakankaisia tekstiilejä. Oppilaat kysyvät materiaaleja ensisijaisesti kodeistaan ja lisäksi opettaja käy tarvittaessa hakemassa materiaaleja kierrätyskeskuksissa. Mattopohjaa kysytään messuilta. Yrityksistä (esim. Hese) voi kysellä promo- /teemaviikko t-paitoja. Spiraalimaton nyörinä testataan venymätöntä kangassuikaletta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti